Актуальність застосування Металевих гофрованих конструкцій в Україні
Бурхливий технічний прогрес в другій половині 19 століття і освоєння нових видів енергії привели до появи широкого спектра всіляких рішень, в тому числі і для дорожньо-будівельної галузі. Збільшення вагона пружности, швидкостей руху, і підвищення вимог до економічності проектів при будівництві доріг зажадало від інженерів застосування найсучасніших індустріальних рішень. Це і змусило будівельників штучних споруд замість каменю і дерева більш широко використовувати конструкції із залізобетону і металу. Масштабне будівництво залізниць вимагало так само величезної кількості малих водопропускних споруд з сучасним і економічним підходом до їх проектування та будівництва.
Практично на будь-якому континенті можна зустріти споруди з МГК. Споруди все більшого діаметра і довжини час від часу поповнюють сучасні рекорди. Безперервний розвиток галузі і поліпшення технології виробництва і будівництва дозволяють перекривати більшість дорожніх перешкод. Ще 6-8 років тому максимальні значення прольотів ледь досягали 6-7м, а вже сьогодні в світі будуються споруди з прогонами більше 20 м (24,0 м - міст над річкою Шевйот в Альберті, Канада; 20,67м - Міст в Бистриці - Словаччина , 23,0м - скотопрогон над дорогою в Південній Кореї)
Причини повсюдного впровадження технології визначено рядом переваг перед аналогами.
Одна з головних таких причин – компактність у розібраному вигляді. Конструктивні елементи складаються з листів 1х1 метр і легко укладаються в пачки, що дозволяє перевозити стандартною 20-тонною фурою до 120 метрів, наприклад, труби діаметром 1 метр.
Інша причина – велика кількість типів та розмірів конструкцій. Діаметр труб варіюється від 0,5 м до 25 метрів.
Простота збирання дозволяє збирати конструкції без високооплачуваних фахівців.
Термін служби при правильній установці складає 70 - 100 років.
Для складання малих довжина метрів труб не потрібна підйомна техніка.
Гнучкість всієї системи забезпечує високу надійність при сейсмічному впливі, а також щодо деформації різних ґрунтових обойм.
Важливою причиною є економічна складова. За рахунок відсутності мокрих робіт та складних фундаментів ці конструктиви показують високу економічну доцільність.
Звичайно є і ряд недоліків, які притаманні застосуванню гофрованих конструкцій. Основний – відсутність власного виробника в Україні. Що дозволяє закордонним виробникам піднімати ціни і часто зводити економію від застосування подібних конструкцій до мінімуму, або взагалі робити залізобетонну конструкцію. Також на захисний шар МГК (що складається з цинку товщиною від 80 мкм) надають шкідливий вплив зважені у воді тверді мінеральні частинки. Кварцовий пісок та інші частинки, проходячи разом із водою дном водопропускного споруди, стирають цинк. Це призводить до активізації електрохімічної корозії; У зв'язку з гнучкістю МГК відомі випадки порушення запроектованої форми споруд при нерівномірному засипанні, неякісному ущільненні ґрунту або неправильній експлуатації водопропускної споруди.
Незважаючи на те, що перші металеві гофровані конструкції стали застосовуватися у транспортному будівництві України ще понад 20 років тому, сьогодні цей напрямок є досить новим та невивченим та має значний потенціал до вдосконалення.