Аналіз поточного стану ремонту штучних споруд в Україні. Обґрунтування вибору питання

За даними МІУ, в Україні більше 16 000 мостів, з яких тільки 7400 відповідають чинним нормам і стандартам, ще 9000 об'єктів потрібен ремонт, в аварійному стані - 1865 мостів та мостових конструкцій. Переважна більшість проблемних споруд - в малих населених пунктах. Тільки Закарпатська область має понад 1200 мостів.
Труб невеликих діаметрів потрібно відремонтувати значно більше. Загалом в Україні близько 247 тисяч водопропускних труб діаметром від 0,5 до 3 метрів. Вимагають капітального ремонту приблизно 34 000 водопропускних труб.
При збереженні тих же темпів ремонту для того, що б відремонтувати хоча б ті мости та труби які вимагають термінового ремонту, потрібно понад 50 рокив. Якщо відремонтувати всі, що потребують ремонту - 200 років
Тенденція до зростання кількості ремонтованих в рік мостів та труб спостерігається після обвалення моста в Генуї в 2018 році. Потім була низка обвалень мостів в Дніпровській області, Харкові, Івано-Франківської безліч мостів зруйновано через паводки на Західній Україні.
Війна проти Росії додала до цього списку ще більше штучних споруд.Цілком очевидно те, що методами, які звично ведуться роботи з ремонту мостів і труб на дорогах України, можуть забезпечити якісними дорогами лише у віддаленій перспективі. Необхідні інноваційні підходи до швидкості ремонтів, а також значне зменшення економічної складової.
В Україні розроблено будівельні норми для проведення ремонтних робіт ДБН В.1.2-15:2009 Мости та Труби, а також існують правила проектування мостів та труб ДБН В.2.3-14:2006. За цими нормами ведуться розрахунки та будівництво основних штучних споруд на дорогах. Зовсім недавно ДерждорНДІ розробило державні норми щодо застосування гофрованих конструкцій для малих мостів та труб. ГБН В.2.3-37641918-560:201Х ще не прийнятий, тому можливі різночитання серед проектувальників, так само існують множинні недоробки, які в даний момент редагуються державним дорожнім інститутом.
Що ж до технологічних карт виконання робіт, то вони складаються безпосередньо при будівництві вже запроектованої споруди і часто не відображають точність процесів, що може позначитися на термінах будівництва та їх якості. У цій роботі розроблено Технологічну карту (далі ТК) на ремонт залізобетонної труби, із застосуванням метлічної гофрованої труби. У цій технологічній карті представлені організаційні та конструктивно-технологічні заходи, яким необхідно слідувати при виконанні комплексу робіт з ремонту гофрованої труби.